logo
logo
Søk i Blockwatne.no

Slik håndterer vi kjøpsprosessen i denne perioden

Det aller viktigste for oss er å ta vare på våre kunder og dyktige ansatte. Her kan du lese hvilke tiltak vi har gjort i kjøpsprosessen for å hindre smitte av koronaviruset.

Slik håndterer vi kjøpsprosessen i denne perioden

OBOS Block Watne følger alle anbefalinger i henhold til FHI og helsedirektoratets retningslinjer. De fleste av våre funksjonærer har hjemmekontor, og vi benytter oss av digitale plattformer i kommunikasjonen med hverandre.

Samtidig har vi et viktig samfunnsoppdrag i form av å bygge nye boliger. Vi har et ansvar overfor dere som allerede har kjøpt bolig av oss, men også overfor alle dere som ønsker å kjøpe et nytt hjem i nær fremtid. Hundrevis av bedrifter er avhengige av at våre byggeprosjekter går sin gang som avtalt. Vi jobber derfor aktivt for å bygge og selge som normalt, samt overlevere boliger til kunder etter kontraktene som er signert.

Kjøpsprosessen

For å kunne etterleve samfunnsoppdraget vårt i denne spesielle tiden har vi innført en rekke tiltak i de ulike delene av kjøpsprosessen.

Visninger

Vi arrangerer privatvisninger på alle våre prosjekter – både på byggeplass og i våre ferdige visningsboliger.

Tiltak:
For å redusere smittefaren har vi sluttet å tilby fellesvisninger, men oppfordrer alle interesserte til å komme på privatvisning etter avtale. Våre ansatte møter deg med et smil om munnen, uten å håndhilse og med god avstand mellom alle involverte. Ta kontakt med våre salgskonsulenter på de ulike prosjektene hvis du har spørsmål.

Kontraktsmøte

I dette møtet diskuteres alle detaljer knyttet til din bolig og byggeprosessen, i tillegg til alle spørsmål du måtte ha.

Tiltak:
Våre konsulenter følger retningslinjene fra FHI. Vi tilrettelegger for et trygt møte med så lav smitterisiko som mulig. Vi sikrer god avstand mellom alle involverte under møtet.

Tilvalgsmøte

En OBOS Block Watne-bolig kommer med god standard. I tillegg til våre standardløsninger har du muligheten til å velge tilvalg fra våre leverandører. Vi velger de beste løsningene sammen med deg.

Tiltak:
Våre konsulenter følger retningslinjene fra FHI. Vi tilrettelegger for et trygt møte med så lav smitterisiko som mulig. Vi sikrer god avstand mellom alle involverte under møtet.

Bestillingsmøte

Vi møtes for å klargjøre den endelige bestillingen av din bolig. Du får den totale oversikten over pris, tid og progresjon. 

Tiltak:
Våre konsulenter følger retningslinjene fra FHI. Vi tilrettelegger for et trygt møte med så lav smitterisiko som mulig. Vi sikrer god avstand mellom alle involverte under møtet.

Overtakelse

Den store dagen er kommet – og du står med nøklene i hånden.

Tiltak:
Våre konsulenter følger retningslinjene fra FHI. Vi tilrettelegger for et trygt møte med så lav smitterisiko som mulig. Vi sikrer god avstand mellom alle involverte under møtet.

Ettårsbefaring

Ett år etter overtakelse vil byggeleder komme på besøk for å sjekke om alt fungerer som det skal. Trengs det justeringer, fikser vi det.

Tiltak:
Vi følger retningslinjene fra FHI. Vi tilrettelegger for et trygt møte med så lav smitterisiko som mulig. Vi sikrer god avstand mellom alle involverte under møtet.

Status i prosjektene pr 20. oktober 2020

- Inntil videre går alle våre pågående prosjekter som normalt. Til nå har vi ikke opplevd problemer av noen betydning, hverken når det gjelder leveranser av varer og tjenester, eller med mangel på tømrere og annen fagpersonell, sier Bjørnar Tretterud, salgs -og markedssjef i OBOS Block Watne.

Les mer om hvordan det går hos OBOS Block Watne her

Slik håndterer vi kjøpsprosessen i denne perioden
Q N
Meld meg på nyhetsbrev
Q
Takk for din påmelding!