Søk i Blockwatne.no

Kundeservice

Å kjøpe nytt gir deg trygghet og sterkt rettsvern. Vi gir deg full reklamasjonsrett i hele 5 år.

En ny bolig er som en levende organisme, og trenger litt tid på å få satt seg. Derfor får alle nye boliger besøk av oss når det har gått et år. Vi kontrollerer at alt fortsatt fungerer slik det skal, og sørger for rask, kostnadsfri utbedring dersom det skulle være behov for det. 

5 års reklamasjonsrett

Block Watne følger bustadoppføringslovas regler om reklamasjon ved kjøp av ny bolig. Lovens hovedregel krever at det er reklamert «innen rimelig tid» etter at kjøperen har eller burde fått kunnskap om mangelen. Dette betyr at reklamasjonstiden må vurderes konkret for den enkelte mangelen. For såkalte synlige mangler, vil dette normalt være på eller straks etter overtakelsesbefaringen.

Loven setter en siste frist for reklamasjon på fem år fra overtakelsen. Denne fristen kommer i tillegg til kravet om reklamasjon innen rimelig tid. Kjøperen kan derfor ikke vente til utløpet av femårsfristen med alle reklamasjoner.

 Slik går du frem ved en reklamasjon

Hvis du oppdager feil eller mangler i din nye bolig som du vil reklamere på, skal du sende en skriftlig melding til det kontoret du kjøpte boligen av. Under ser du oversikt over hvor du skal sende din reklamasjon:

Ny enebolig Telthusbakken i hamar